6 lut 2017

Placki ziemniaczane

Jak zrobić pyszne, chrupiące placki ziemniaczane z patelni? Oto przepis podstawowy krok po kroku ....
 
 

Lubię robione tradycyjnie placki z ziemniaków, z dodatkiem cebulki, mąki i jajek. Smażone na małej ilości oliwy lub oleju są przepyszne, cudownie chrupiące, mają wspaniały smak pieczonych ziemniaków i pięknie pachną. Jaka mąka do placków? To kwestia smaku i diety, jeśli mąkę zwykłą  zastąpisz np. kukurydzianą, placki będą w 100% bezglutenowe. Na Mazowszu był fajny zwyczaj podawania placków ziemniaczanych ze słodką śmietanką kremówką i cukrem. Do dziś, jeden z najbardziej znanych warszawskich lokali na Nowym Świecie, z ponad 150-letnią tradycją, podaje do dań obiadowych, jak placki ziemniaczane, bliny, itp. słodką śmietankę. To taki warszawski folklor! Ja osobiście wolę wytrawny smak potraw. Placki ziemniaczane najlepiej mi smakują same lub podane z łososiem wędzonym i kwaśną śmietaną. Jeśli wolisz, zastąp śmietanę jogurtem greckim. 
 
Pyszne placki z ziemniaków czyli tradycyjna kuchnia polska, powrót do klasyki, do najmilszych wspomnień z czasów dzieciństwa .... Musisz je usmażyć przynajmniej raz w sezonie ....
 
Mam szybki i prosty przepis na placki ziemniaczane z patelni, z którym każda początkująca pani domu sobie poradzi:

Przepis: Placki ziemniaczane 
 
Składniki na ok. 20 placków:
2 kg ziemniaków (po obraniu ok. 1,7 kg) 
1 średnia cebula
2 jajka
3 łyżki mąki
1/2 łyżeczki soli 
oliwa lub olej do smażenia

Przygotowanie:
1. Ziemniaki obierz, zetrzyj na tarce, odsącz nadmiar płynu. Zetrzyj cebulę, wbij jajka, dodaj mąkę i sól. Całość wymieszaj.

2. Ciasto nakładaj łyżką na rozgrzaną patelnię, posmarowaną oliwą do smażenia. Smaż cienkie placuszki, po 1-2 minuty z każdej strony do ładnego zrumienienia. 

Moja rada:
Gorące placki ziemniaczane przekładaj na talerze i udekoruj plastrem łososia wędzonego, kleksem śmietany lub jogurtu. Smakują też bez dodatków, jako przystawka do obiadu, itp.






 

7 komentarzy:

  1. robię identyczne! są bardzo smaczne i chrupiące:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham, uwielbiam, dawno nie robiłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne i chrupiące, takie właśnie lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj...takie właśnie uwielbiam... :-) Dlaczego ja tu zajrzałam tak wieczorkiem?! Teraz nie będę mogła spać. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam placki ziemniaczane i dzięki Tobie przypomniałam sobie o nich :)

    OdpowiedzUsuń