1 lut 2017

Rogaliki krucho-drożdżowe z nadzieniem gruszkowym

Chrupiące rogaliki z domową marmoladą z gruszek i jabłek, z miodem  i orzechami włoskimi. Prawdziwie domowy wypiek! :)
 
 

Ich największą fanką jest moja kuzynka, Ewa. Piekę rogaliki ciągle, od początku zimy, na jej osobiste zamówienie upiekłam je znowu w ostatni weekend. Rogaliki najlepiej smakują na późne, weekendowe śniadanie, podane jeszcze ciepłe, z filiżanką gorącej czekolady. To jest mój sprawdzony przepis na udany początek weekendu :)

 
 
Przepis na te pyszne rogaliki z ciasta krucho-drożdżowego, proporcje składników i wykonanie są moim autorskim pomysłem. Przekonaj się, jakie kruchutkie i mięciutkie są moje rogaliczki, i jak łatwo możesz je samodzielnie zrobić w domu:

Przepis: Rogaliki krucho-drożdżowe z nadzieniem gruszkowym

Składniki na 16 rogalików:
Ciasto krucho-drożdżowe: 
500 g mąki pszennej
200 g masła
1 jajko
50 g świeżych drożdży
5 łyżek mleka
5 łyżek cukru
szczypta soli;

Dekoracja:
2 łyżki miodu
50 g orzechów włoskich; 

Nadzienie: 
dżem/marmolada z gruszek i jabłek (najlepiej domowe)

Przygotowanie: 
1. Wyjmij dużą stolnicę. Odważ pół kilograma mąki, wysyp ją na stolnicę. Nożem posiekaj szybko mąkę z zimnym masłem. Następnie dodaj odmierzony cukier i pokruszone drożdże, wbij 1 całe jajko oraz na końcu dolej około 5 łyżek mleka. 

2. Zagnieć ciasto w rękach i włóż je na godzinę do lodówki. Po schłodzeniu rozwałkuj ciasto na dwa koła - każde o średnicy ok. dwudziestu pięciu centymetrów.

4. Pokrój rozwałkowane ciasto na trójkąty. Łyżeczką nakładaj nadzienie. Zawijaj rogaliki, począwszy od szerszego brzegu. Wierzch posyp drobno posiekanymi orzechami, wcześniej namoczonymi w miodzie.

5. Rogaliki piecz w średnio nagrzanym piekarniku przez około 30 minut do ładnego zrumienienia. Podawaj gorące.

Moja rada:
Ciasto na rogaliki krucho drożdżowe wyrób w rękach, ale trzeba to zrobić możliwie szybko, żeby kontakt z rękami był jak najkrótszy, żeby masło się zbytnio nie ogrzało.

 
Rogaliki tuż przed włożeniem do pieca ....


.... i tuż po wyjęciu z pieca ....

 
Śniadaniowe rogaliczki z marmoladą i orzechami ....
 

Upieczone na złocisty kolor,  pyszne w smaku, chrupiące, aromatyczne .... A jaki jest Twój sposób  na weekendowe śniadanie?
 

4 komentarze:

  1. Fantastyczne rogaliki, chętnie skusiłabym się na kilka takich pychotek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym chętnie takiego rogalika. Albo od razu dwa <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wyglądają! Uwielbiam rogaliki moja mama zawsze robiła z różą mniam

    OdpowiedzUsuń