16 lut 2017

Pizza z patelni

Prosty przepis na pyszną, chrupiącą pizzę z patelni, na spodzie z ciasta bez drożdży, za to z ziemniakami  .... 
 
 

Ponieważ znudziła mi się ostatnio tradycyjna pizza na drożdżowym spodzie, postanowiłam, że upiekę pizzę inaczej. Podstawą każdej pizzy, jak wiadomo, jest dobre ciasto. Ciasto zrobiłam według tradycyjnego przepisu na placki ziemniaczane. Do farszu wykorzystałam pieczarki duszone z cebulką, które miałam zamrożone w lodówce  (tu znajdziesz przepis na pieczarki). Zamiast małych, cienkich placków, usmażyłam jeden gruby na całej powierzchni patelni. Na wierzchu położyłam nadzienie jak do tradycyjnej pizzy. Moja pizza ziemniaczana udała się znakomicie, wszystkim bardzo smakowała ..... :)

Przepis: Pizza z patelni 

Składniki na 4 pizze:
Na ciasto:
ok. 2 kg ziemniaków 
3 łyżki mąki
1 cebula
2 jajka
pół łyżeczki soli 

Na farsz:
pieczarki duszone z cebulką (przepis)

Dodatkowo:
oliwa lub olej do smażenia
passata pomidorowa 
kawałek żółtego  sera 

Do dekoracji:
gałązki świeżego rozmarynu

Przygotowanie:
1. Przygotuj ciasto na spód do pizzy jak z  przepisu podstawowego na placki ziemniaczane.

2. Następnie usmaż jeden grubszy placek na całej patelni (tylko z jednej strony). Potem zdejmij patelnię z ognia i odwróć placek, smaruj passatą pomidorową, połóż wcześniej przygotowane pieczarki duszone z cebulką. 

3. Teraz pizzę przykryj pokrywką, smaż pod przykryciem kilka minut. Powtórz wszystkie czynności dla kolejnych placków.

Moja rada:
Przed podaniem posyp pizzę ziemniaczaną tartym serem i udekoruj gałązką świeżego rozmarynu. 

         Lubię, kiedy pizza ziemniaczana jest z pieczarkami i cebulką, tak jest i w tym przypadku ....

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz