15 mar 2017

Pasta z tuńczyka do kanapek


Pasta z tuńczyka to świetny i szybki pomysł na zrobienie pysznych kanapek z pastą rybną. Oto prosty i szybki przepis na kanapki. Do przygotowania w 5 minut!
 


Jak zrobić pastę z tuńczyka na kanapki? Tuńczyka z puszki wystarczy, że wymieszam z podanymi poniżej składnikami. Pastą rybną posmaruję kromeczki bagietki lub chleba, udekoruję tym, co mam pod ręką, np. oliwkami, plasterkami ogórka lub pomidora, świeżymi ziołami albo kwiatami (tak, jak ja zrobiłam!). Kanapeczki podam z filiżanką gorącej herbaty lub kieliszkiem białego wina - wszystko zależy od okazji! Kanapki z pastą z tuńczyka będą idealne na lunch, jako przekąska w ciągu dnia, na imprezę, dla dzieci, na podwieczorek albo kolację .... Kanapki z tuńczykiem mają też wszechstronne zastosowanie "na wynos": jako drugie śniadanie dla ucznia, na piknik i na wycieczkę.

Byle do wiosny! :)



Przepis: Pasta z tuńczyka do kanapek

Składniki:
Na pastę rybną:
2 op. tuńczyka "tonno al naturale" (w sosie własnym)
1 łyżka musztardy
2 łyżki oliwy z oliwek
szczypta soli morskiej
1/2 łyżeczki oregano bio

Na kanapki:
wiejski chleb lub kromki bagietki

Przygotowanie:
1. Tuńczyka odsącz z zalewy, a następnie rybę rozgnieć widelcem (lub ewentualnie wrzuć do blendera). Dodaj pozostałe składniki pasty: musztardę, oliwę, sól i zioła. Wymieszaj - pasta nie musi mieć idealnie gładkiej konsystencji.

2. Chleb lub bagietkę pokrój na kromeczki i odkrój skórkę (chyba, że wolisz kanapki ze skórką). Nakładaj po 1-2 łyżeczki pasty na kromeczkę, rozsmaruj. 

Moja rada #1
Kanapki z tuńczykiem udekoruj według smaku: oliwkami, plasterkami ogórka, pomidora, ziołami, świeżymi kwiatami, ... itp. 

Moja rada #2
Kanapki z pastą z tuńczyka do szkoły lub do pracy: pakuję do pudełka śniadaniowego, do tego banan lub jogurt i idealne (drugie) śniadanie gotowe! Dla wygody kroję kanapki w kwadraty 2 na 2 cm, dodaję mini-szpadki oraz papierowe serwetki.






POLECAM!
Zobacz również mój przepis na Szybką zapiekankę makaronową z tuńczykiem 




POLECAM!
Zobacz również mój przepis na pyszną Pastę z awokado do kanapek w dwóch smakach:

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz